klient b2b

Prosty sposób na generowanie leadów za pomocą strony internetowej bądź Social Media

Kiedy nieznajomy nawiązuje z Tobą relację, okazując organiczne zainteresowanie Twoją firmą, przejście od nieznajomego do klienta jest znacznie bardziej naturalne. Generowanie leadów wpisuje się w drugi etap metodologii inbound marketingu. Występuje po tym, jak przyciągniesz odbiorców i jesteś gotowy do przekształcenia tych odwiedzających w potencjalnych klientów dla zespołu sprzedaży (czyli potencjalnych klientów kwalifikujących się do sprzedaży).

Jak wygląda proces pozyskiwania potencjalnych klientów?

Teraz, gdy rozumiemy, jak generowanie potencjalnych klientów wpisuje się w metodologię marketingu przychodzącego, przejdźmy przez kolejne etapy procesu generowania potencjalnych klientów.

Po pierwsze, odwiedzający odkrywa Twoją firmę za pośrednictwem jednego z Twoich kanałów marketingowych, takiego jak witryna internetowa, blog lub profil w mediach społecznościowych.

Następnie ten użytkownik klika Twoje wezwanie do działania (CTA) – obraz, przycisk lub wiadomość, która zachęca odwiedzających witrynę do podjęcia jakiegoś działania. To wezwanie do działania przenosi użytkownika na stronę docelową, czyli stronę internetową zaprojektowaną do przechwytywania informacji o potencjalnych klientach w zamian za ofertę.

Uwaga: oferta to treść lub coś wartościowego, które jest „oferowane” na stronie docelowej, np. E-book, kurs lub szablon. Oferta musi mieć dostateczną postrzeganą wartość dla odwiedzającego, aby mógł podać swoje dane osobowe w zamian za dostęp do nich).

Na stronie docelowej gość wypełnia formularz w zamian za ofertę. (Formularze są zwykle hostowane na stronach docelowych, chociaż technicznie można je osadzać w dowolnym miejscu w witrynie). I gotowe! W ten sposób masz nowy lead. To znaczy, o ile postępujesz zgodnie ze sprawdzonymi metodami dotyczącymi formularza do pozyskiwania potencjalnych klientów.

Podsumowując: odwiedzający klika wezwanie do działania, które przenosi go na stronę docelową, na której wypełnia formularz, aby otrzymać ofertę, po czym staje się potencjalnym klientem.

Powyższe metody doskonale sprawdzają się przy pozyskiwaniu zwykłych klientów B2C. Nieco inaczej ma się sytuacja z pozyskiwaniem klientów B2B. Sprawdź jak pozyskać klienta biznesowego i z powodzeniem sprzedawać swoje produkty bądź usługi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *